o9 Januari 2o1o

Under 2010 ska jag:


1. Tråkigt men sant, bli mer egoist!
Inte på ett dåligt sätt, utan jag ska ta mig själv
i första hand i många fler situationer än vad jag
gör idag, självklart skiter jag inte i resten -
men hur klyschigt det än låter så är ju trots allt
jag den viktigaste människan i mitt liv. right?
liksom du är i ditt.


2. Ta mer ansvar!
Både för min egenskull och ni andras också,
kan faktiskt erkänna att jag är lite väl mycket
barn för att ändå vara 18 år. Men aldrig i livet
att jag kommer tappa självrespekten, tänker
aldrig bli vuxen helt, för hur kul är det?


3. Åtminstone hitta något motiv som jag någongång
i livet vill rista in på kroppen.
Hur konstigt det här än kanske låter så vill jag
tatuera mig, det är en sak jag SKA göra.
men aldrig att jag gör något impulsivt när det
gäller den här saken, det är trots allt någonting
som ska sitta på kroppen hela livet, så jag är
nöjd om jag hittar någonting som jag tycker om,
och framförallt kan utveckla själv.


4. Minst en resa!
Det säger väll sig själv? Kort och gott:
Lämna Sveriges gränser.


5. Fixa en plan.
Ja vad vill jag göra? vad vill jag bli?
Ingen aning just nu, så det är väll en sak som måste
struktureras upp ganska snart.
Vill jag resa? jobba? plugga?


6. Ta studenten!
Helst med slutbetyg såklart, men får se hur det
blir med den saken, vill inte ha det som ett måste -
just för att det kanske inte blir så.
Men ska ta mig i kragen och få den där jävla lappen
och vara toknöjd över 10 godkända år i skolan.


7. Och sist men absolut inte minst, ta vara på er.
Det ska jag göra, ta vara på de människor som
jag vill ha runt omkring mig. Under det här året
kommer det visa sig vilka det verkligen är som
är här för att stanna, tryggheten(skolan) försvinner
vilket kan göra att mycket sätts på prövning.
Men jag känner mig jävligt redo för den utmaningen!


Så snälla du där uppe, låt mitt 2010 bli det bästa
året av alla mina 18 år! AMEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0