23e februari 2o1o

 

Ibland kan min tro på horoskop och framförallt
drömmar nästan bli fjantiga. Jag lever efter dagliga
horoskop och kan inte göra annat än att tro på det
som skrivs.
Dåliga drömmar måste jag berätta om...
annars kommer det att hända, Och bra drömmar kan
jag definitivt inte berätta om, för då inträffar de aldrig.
Mina närmsta är nog skapligt trötta på att höra om mina
drömmar varje dag, men jag MÅSTE!
Hur irriterande måste inte det vara för mina vänner, att
få höra om vad jag drömmer om i stort sätt varje dag?

Men det som är lite komiskt i det hela är att om man
generellt sätt läser om jungfrun (mitt stjärntecken) så
stämmer det till för det mesta inte alls in på mig...
Som egenskaper en jungru ska ha, t.ex :

Orningsam/strukturerad

Tystlåten

Reserverad/försynt

arbetsmyra?


Däremot det som stämmer är:

omtänksam (tycker jag själv? hm...)

sen var det faktiskt inte så mycket mer, kan jag vara
född i fel stjärntecken!? Nej det tror jag inte...!
Hur det än är så kan jag inte låta bli att tro på det.
Det blir nästan jobbigt för mig själv när jag slaviskt
nästan lever för horoskopen. Om jag t.ex. läser horoskopet
i början av veckan och det står "försök att låta bli större
utgifter, det kommer gynna dig i framtiden."
Då lever jag
efter det och försöker att ha så lite utgifter som möjligt!
Även kärleks horoskopen stämmer jämt och städigt -
jag blir galen, ska man tro på detta?
Är det någon annan som känner igen sig!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0