17e februari 2o1o

Tjolahopp tjolahej!
Här sitter jag i min ensamhet och snorar,
vill verkligen inte bli förkyld nu, skulle inte vara
något passande, nu när jag kommit igång med
träningen och allt. Men men, sånt är livet antar jag.
Idag så hade vi egentligen sovmorgon, men Madde
tjatade in mig i vanlig tid ändå, och lyckades.
Jag skrev klart mitt tal och vi skulle jobba lite med
projektet men vi kom aldrig riktigt igång!


Även andra lektionen var inställd, varför vet jag faktiskt
inte... men vi fördrev den med facebook och staries som
vanligt, haha det känns väldigt seriöst.
I alla fall så kom syon på resursen och vi kollade igenom
våra poäng inför högskolan och jag är faktiskt ganska nöjd,
för att vara så skoltrött som jag är nu så tycker jag ändå
att det är helt okej, förutom matten då... men det är en annan
historia, ska försöka fixa den så fort som möjligt.


Lunch och sen svenska c, vi skulle hålla våra tal då -
och förutom att jag pratar lika fort och desperat som att
det skulle brinna i häcken så gick det väll bra. Klassen skrattade
och det var väll det som var min poäng, synd att jag
förstörde det genom att rappa fram det, men men...
Fick även reda på att vi ska debattera för olika ämnen veckan
efter sportlovet, och jag fick ämnet "gratis menskydd" och ska
vara för det, och min mot part dvs. pontus (lätt match, haha!)
skulle vara emot... och jag gjorde en liten snabb uträkning och
vet ni hur mycket pengar en kvinna i genomsnitt spenderar
på just menskydd!? 21600 kr under en hel livstid :o
helt sjuka pengar, vad kan man inte göra för annat roligt för dom
pengarna? Ni killar har det bra.


I alla fall så var sista lektionen foto, och jag är så jäkla less
på den lektionen, den ger ingenting. Men vi gick ner på stan
och skulle försöka få ihop en bild som skulle kunna vara ett
vykort och det blev helt okej resultat, roine (läraren) verkade
nöjd i alla fall och det är väll huvudsaken.
Efter skolan mötte jag upp matilda och vi begav oss till Norrtälje
badhus där vi solade, simmade och lekte, det var skoj.
Vi hade tävling om vem som kunde nudda båtten och vara snabbast
upp igen, och självklart så vad blötdjuret själv (jag). haha, det måste
väll kunna vara en merit till högskolan!? tycker jag nog allt.


Efter det så blev det till att ta bussen upp till kvisthammra och
äta middag med Dr. Q - och sen vart det lite OS tittande...
Och Anja slog omkull när hon var i stort sätt säkrad en 2a plats!?
Så där försvann en medlaj för oss svenskar.
Imorn blir det skola sen match i jakobsberg - roligt roligt!


Vi hörs!
Over and out/ Josefine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0