14 februari 2o1o

Ja hallå alla glada där ute!
Idag är det alla hjärtans dag, vilket aldrig är
tråkigt. Mysdag har det vart idag, med onyttigheter
och lång sovmorgon, kan det blir bättre? knappast.
I alla fall så tänkte jag ta och berätta om vad jag
har haft för mig de tre senaste dagarna!


Fredags:
Gick jag upp vanlig tid, trots att jag hade distansdag...
Skulle nämligen in till norrtälje där Linn gör sin praktik.
Vi åkte till grind och fixade och trixade med mitt hår -
vilket jag själv tycker blev ett riktigt bra resultat,
tack för det Limpan!
Efter det så blev det lunch på Mcdonalds, och vi parkerade
brevid diesel pumpen om sidan av OK Q8, där var det tydligen
parkeringsförbud så när vi hade käkat så väntade en fin
liten gul lapp på bildrutan, 600 spänn !? Gah, vi var lite
sura och kom på både de ena och de andra vad P-lisan
hade för olika anledningar till att vara där just då -
antagligen var hon bitter. eller så gjorde hon bara sitt jobb?
Men i vilket fall så var vi sura - och Linn kom på att hon
hade glömt sitt körkort så jag körde hem, hade suttit fint
med en till böter för det.


Väl hemma så var det mat och sen upp till shallen för att
dömma herrarna, hallsta vann! Det var kul, deras första
seger, så grattis till dom!!! därefter blev det hem och duscha
sen hämtade jag Ewe och vi åkte upp till Thessan där lite
folk var. Blev lite spel och snack, riktigt lugn fredag!


Lördag: Åkte till Norrtälje för att dömma lite handboll igen,
och faktiskt så kan jag inte påstå att det gick såvidare bra
för mig den här helgen. Men men, sånt som händer... får ta
igen det nästa helg sen istället. Jag, Ewe och Matilda gick ut
och käka, sen hämtade vi Martin som följde med hem till
Helmér där lite melodifestivalen väntade. Trevligt värre!


Åkte via Norrtälje hem och släppte av downisarna och sen
vidare hem till byn. Har lust att skriva att det även blev en
lugn lördag, men icke! Lördags kvällen/natten var hemsk.
Usch slagsmål och en massa tjaffs, och nej jag var inte inblandad
men jag såg det mesta, och det räckte. Tänk att ett litet slag kan
döda en annan människa!? och folk slåss? det går inte riktigt
ihop för mig. I alla fall så slutade det inte med några dödsfall
SOM TUR VAR - och inte heller några större skador.
Tur för er den här gången, men det är inte säkert att ni har
tur nästa gång, så gör inte om det!


Söndag:
Fick sova för första gången på riktigt länge tills jag vaknade,
brukar alltid ställa alarm eftersom det allid är någonting man
ska upp till men idag slapp jag det, guld värt!
Åkte upp till hallen när jag vaknat till lite och kollade på Hallsta
herrars match, var så olidligt spännande i slutet så jag och
syster åkte hem, vi orkade inte stå emot trycket helt enkelt.
Efter att vart hemma ett par timmar så åkte jag upp till hallen
igen, och kollade när de andra spelade bandy. Idag var jag
seketariat, var säkrast så - då kan jag träna imorn :)


Nej nu ska jag ta och rulla mot sängen... är helt slut konstigt nog,
jag som har latat mig hela dagen, take care!
Over and out/ Josefine





Thailand 09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0